Story the morry of me.



Hell-oh, How are you? Rindu aku? Haha, 4 hari tak berupdate. Oh kesiannya belog aku ni. :'/ okay, lets begin. Harini aku happy gegiler. Sebab? Aku pon taktau ler. Actually harini aku puasa. Niat takmau bagitau geng-geng aku. Tapi aku taktau macam mna diorang tau. Aku tak rasa kat dahi aku ada tulis "Aku puasa". o.o Maybe sebab aku tak makan time rehat tadi kut. Ye la, kalau sehari tak makan kat kantin memang tak sah. Sebabnya, pagi aku tak makan. Sekarang ni mak aku tak sempat masak sebab adik terlebih sayang aku tu ada. Nak buad apa pon tak menjadi. Tapi aku paling meluat bila aku ajak makan nasi, semua takmau. Kalau makan sorang-sorang, tak best jugak. Nanty adalah muka-muka tak malu dok minta. Alasan yang sama, "Weh, nak rasa sikit" -..-' sabar je la.

Semalam, my spectacle aku dah sampai. Seronok gegiler. Pakai tak bukak-bukak. Tadi, aku ada bawak p skolah. menunjuk sikit! Ingat nak pakai, tapi tak terpakai plak sebab tak banyak yang kena salin. Nasib je aku bawak spek mata yang lama, kecik sikit. Sekali je pakai. Lagipon spek mata baru aku ni besar, boleh buad tudung aku kembong. Uhuks! T_T Tapi pakai kat luar aje la. Bila time blajar je aku pakai, time rehat atau yang sewaktu dengannya, aku takmau pakai. No way! >.< Sebenarnya, smlm aku dah mencoret untuk new post. Dah buad berjela-jela, tapi disebabkan busy gegiler main game Uno dengan Bal and Acap, post tu pon dah jadi draft. Kalau nak post pon, entry tu tak lengkap. Nanty tak syok pulak kite-kite ni nak baca. Huhu x

Tadi kat skolah ada bacaan Yasin. Ye la, setiap hari Jumaat ada. Sampai aku pon dah nak boleh hafal dah. Sometimes aku taknak miss langsung bacaan Yasin ni. Tapi tautau la pompuan kann -.- Seronok baca ramai-ramai tambah lagi dengan suara merdu orang yang mengetuai bacaan Yasin tu. Dia tu dari form 2 jugak. Kalau nak dibandingkan dgn cikgu, dengar dia baca lagi best! sejuk perut mak dia, kan? Ish, dah melalut kat mana dah ni?! Then, masuk klas balajar mcm biasa. Aku nak cita pon dah lupa. Tapi yang bestnya, last 2 times period, kami semua kena buad kumpulan. Selalunya bila dah naik form-form ni, nak campur dengan laki kemain susah lagi. Tapi tadi first time aku form 2 dapat group ngan laki. Ish-3 -.-'

Tapi yang tak bestnya bila terpaksa berpecah dengan member. Bukan tu je, kena plak bercampur agama. 3 Hindu 3 melayu? terbaik ~ Dah tu, asyik bising bahasa diorang je, satu apa pon tak masok otak. Last-last aku jugak kena cari isi penting. Yela, masa tu time BM. Kena buad Ringkasan plak. Sabar je la.. Dah siap smua, kena buad presentation plak. Lebih dah cikgu ni. Nasib je ada member aku yg sorang ni. Tak payah nak bertekak bising dok pilih sapa yang p depan. Lepas dah abes semua presentation tu, sila balik tempat masing-masing. Baru aku sedar yang setiap member Hatsumi, Di situ ada Solo. Hahaha, bagi yang tak faham maksud aku ni, buad faham dah la ye. Aku malas nak terang banyak-banyak. 'Takut ada pulak yang perasan nanti'. Hohoho xD


Ni time balik plak. Ntah apa dah jadi dengan van sampai aku kena balik naik kereta pakcik van tu. Hahahha! Syok jugak sebab dok dalam air-con. Tapi yang tak syoknya dok sebelah laki. Bukan aku yang nak kayy, tapi pakcik tu yang suruh. Sebab senang nak kluar nanty. Kalau dia bawak elok-elok tu takpe la jugak. Ni bawa kereta macam dok lawan race mau tak panas. Goyang sana-sini. Hayoyo! -_-' Terpaksa berpisah dgn Fathin sebab dia dok Sri Delima. Set-set Sri Delima smua naik kereta lain. Kena dok dengan itik a.k.a Anis memang tak boleh nak dok senyap la. Potpetpotpet memanjang. Sapa ada stepler?

Phew, tak sangka berjela jugak entry aku ni. Buad karangan comfirm dapat A ni. xD Well, rasanya entry ni dah sampai ke penghujungnya. Seronok dapat berkongsi cerita dengan blogger-blogger semua. Kalau sudi jenguk la lagi. Last word, Assalamualaikum. Byebye!

No comments:

Post a Comment

Watch your words, dude.

PAUSE HERE