Sketsa Manusia


Yummy :3

Hiyya, How are you? Winkwink! Tadi kann, aku and family pegi Sunshine nak beli baju raya. Awalnya? Ha'a, sebab kalau lambat-lambat nanty full. Tadipun nasib baik je p awal. Lebih kurang pukul 1 mcm tu baru la penuh dengan orang ramai. Aku nak cari baju pon susah! -.-' Then, dapat la seorang 2 helai baju. Just baju T-shirt je sebab baju kurung hand-made dari mak aku. Baju aku tu pon mak aku yang pilih. Bukan tak berkenan, tapi baju-baju yang aku pilih tu mahal-mahal. Dah tu kain dia jenis ala-ala baju kot tu. Ceh, apa jenis taste ni? xD

Siap bayar, p cari baju raya Irfan plak. Pergh! Ramai gegiler. Banyak betul bebudak kecik lari sana-sini. Ye la, tu 4th floor. Baju budak-budak. Nasib je Irfan dah tido, kalau tak join sekaki la dia. Cari mia cari, mesty la kena bayar. Tengok je counter, Ya Allah, panjang benor orang dok beratur. Aku and siblings aku just tunggu dekat tepi counter je time mak aku beratur.

Dalam dok menunggu tu, macam-macam sketsa manusia yang aku tengok. Macam patung je aku berdiri kat situ sambil tengok diorang. Yang peliknya, ada plak anak-beranak kat situ buad picnic. Dah la kat situ terang lagi bersuluh tersangad la sesak, bole plak buad makan kat situ. Tawu la diorang tu bebudak, takkan mak dia takleh marah or nasihatkan anak dia tuh. Siap suruh anak-anak dia duduk makan elok-elok. Abang yg tua tu pon tengok macam dah ada pangkat darjah. Takkan tak puasa lagi kut?

Kalau makan coklet dua tiga biji tu tak kecoh la aku kat sini, tapi ni sampai oreo, keropok potatoes, air mineral botol besar. Boleh plak teguk air tu depan barisan orang dok beratur tu? Ada la beberapa bebudak usha-usha diorang dok makan. Sampai kena pusing kepala dengan adik sendiri. Nak tergelak pon ada. xD Lepas dah kenyang, acara kejar mengejar plak. Maklumlah smua lelaki. Lari sana sini sampai terlanggar sorang makcik tu. Tengok muka dia pon macam dok tahan geram. Sabar je la. Mak dia pon ada la sesekali marah, tapi ala-ala ayu gitu. Sapa nak dengar? Kalau aku mak diorang, dah lama aku tarik telinga. -_-

Ada jugak sketsa pujuk memujuk. Maybe anak dia tu nak lain, tapi lain yang dia dapat tu yang marajuk kut. Merajuk sampai landing atas lantai. Nak cuci lantai tu ke dik? Orang yg pujuk dia tu pon potpet apa pon aku tak tau. Ye la, Bahasa tamil, korang pon tak faham. Mai plak sorang mamat ni. Tengok macam pekerja kat situ je. Tak kesah la. Tapi yang aku kesah, dia tu ada sikit gaya ala-ala mak jemah gitu. Jalan lenggok sana sini. Control pon control la jugak, tapi tengok la aku kat tepi tu. Ni main langgar je, apa kes?
Maybe ada readers yang cakap, bulan puasa kutuk-kutuk orang plak. Tak, entry ni just untuk berkongsi pengalaman aku menjadi penonton sketsa realiti manusia. Hampir sejam aku berdiri kat situ, satu benda je aku fikir, 'updae blog'. Apa yang terjadi time tu, smua dah transfer masuk sini. So, jangan salah faham kay? Chill ;]

Jangan baca story ini.

Sampai je rumah tadi, aku terus landing. Penat dan letih tak terkira. Tengah syok-syok landing, mak aku suruh sidai kain plak. Mula-mula tu aku just saja buad-buad tido. Hakhak! Tengok-tengok tertido betul-betul. Aku pon pelik jugak sebab aku  ni bukan jenis manusia yang suka tido petang. Ish ish ishh ...

Celik, tengok jam, pukul 7. Good! Terus minta laptop. Login facebook. Terus keluar gambar dia. Oh, terkejut aku. Harharhar! Sekian lama aku tunggu, hihihi. Thank you so much. Mwa :
*


Note: Aku kata jangan baca, baca jugak. Nak kena nih!

No comments:

Post a Comment

Watch your words, dude.

PAUSE HERE