Lucky Potluck


Belunnnnn!

Assalamualaikum again. And Helloh to non-muslim. Today class aku buat potluck. Best gila! Haha, tau ka potluck tu apa? Well, apa yg aku tau ialah 'jamuan makan-makan dalam kelas'. aku tau nk pon dari majalah yang aku kumpul since tahun lepas. lol. Back to the main story, memang meriah gegiler potluck kali ni sebab ada cake bufday akuuu, dan dia. Read more to know more. ;)

Semalam aku mia pujuk mak aku beli cake. Dari malam tadi hingga pagi jawapan yang sama. "P beli nuget mak masak". Tamau tamau. Last-last pagi tu aku pujuk gila-gila. Alasannya, sambut bufday dengan kengkawan. Ye la, Bufday aku minggu depan, 21 September. Hari Jumaat. Rahmat :'D Then dapat jugakla cake tu even cake tu kecil ja. Actually tadi aku p lambat dari biasa. Sampai sana nampak Wani ngan Iffa. Tanya diorang, Fathin dengan Anis tak mai lagi. 'ketiaq' jugak la time tu sebab takut aku sorang je yang ada. Huhuhu. At the end, diorang sampai jugak...

Time tengah tunggu masuk school, geng-geng laki mai. Mula-mula tu ingat diorang tak bawak papa. Tengok-tengok empat botol air 'berkarbonat' diorang bawak. Anis pon beli sebijik, cukup lima. Yang bestnya, semua perisa lain-lain. Nasib jugak la diorang bawak pinggan dan yang sewaktu dengannya, kalau tak kena tadah tangan la semua. Empat jam belajar, tiba la time rehat. Semua kumpul makanan tengah-tengah. Rasanya class kami la yang paling meriah. Sebab belon pon disediakan. HAHAHAHA! Then, ada yang bawak Bihun, mee. Yang paling banyak pon keropok. Teringat balik zaman dulu-dulu time hari kanak-kanak. Haha xD

Cikgu pon sponsor gak. Mee dengan Koey Tiaw. Banyak sangad sampai sedekah dekat class lain. Well, 2 cekal kan pemurah ;
) Cake aku pon dah sampai dekat 2 Amanah walaupun Jumaat lepas diorang buat potluck, sikit pon tak jemput. Cakap pasal cake, lupa plak nak cita pasal cake aku. Simple je pon, takda bunga-bunga. Just dipenuhi dengan Buah Cherry and 'buah yang tatau apa namanya'. Alhamdulilah habis jugak. Atas cake tu ada tulis, 21, 23 September. Time dia tengok tadi, senyum ja. Comel. Haha ;) Suprised! Hope you like it.

Okey dah cita pasal makanan, tak pasal terliur plak. So, lepas makan, kami semua kena marah dengan cikgu math sebab lambat kemas. Lepas dah enjoy nak kena belajar plak. Benci! Nasib ja satu masa. And last tu PJK. Malangnya hari hujan and tak boleh main padang. So kami just duduk kat dataran PPSMI and main congkak. Lol, ya memang pon. Actually minggu lepas atau minggu yang sebelumnya, kami ada pertandingan main congkak. Lawan mia lawan, tercatat jugak nama aku kat kertas pemenang. Padahal aku langsung tak menang. Thanks Fatini. xD

Disebabkan ramai yang menang, jadi kami kena lawan sesama kami. Cabut undi, dapat dengan Shantiny. Macam mana dia nak menang kalau tak reti main? Lagipun dia tu India and Congkak tu mainan tradisional. Cabut undi kali kedua, dapat dengan Fathin. Nak menang memang dalam mimpi la. Aku kalah jugak. Bila dah Final, aku lawan Zulaikha, Fathin lawan Fatini. Terkejut jugak la sebab aku masuk final. Hakhak! Rezeki jangan ditolak. Lawan mia lawan, Alhamdulilah, Aku menang. Zulaikha mia minta kat aku nak menang. No way! xD Tak percaya aku Fatini menang lawan ngan Fathin even Fathin tu lebih terer. Bila aku tanya Fathin, dia kata Tini main tipu. Aku pon tatau nak percaya sapa. Tapi takpa la, Fatini first, Fathin second and Aku third. Hehehe :Rasanya harini hari yang best sangad. Cause dapat buat dia tersenyum. Hahaha ;That's my promise...

The End ....



No comments:

Post a Comment

Watch your words, dude.

PAUSE HERE