Butterflies in my stomach.



Assalamualaikum wbt.
Holla! Guess what? harini ada something 'embarassing' happened kat sekolah. Dan sampai sekarang aku tak boleh lupa pasal tu. Bukan jatuh longkang, bukan kena berdiri atas meja. Tapi pasal ........ tett! 
Em macam biasalah, bulan syawal ni mestilah ramai yang bawak kuih raya pergi sekolah. Hari selasa lepas aku and the gang berkomplot nak bawak kuih raya. Malangnya hari selasa tu aku ter-overslept. Padahal alarm dah set dah. Tahu tahu jelah kalau dah mengantuk tu, bergoncang satu katil dengan vibrate tu pon tak sedar. Pukul tujuh setengah barulah terjaga. Time tu memang tak sempat dah. Terus sambung tido ahh ( like a boss~ ) Tapi untung jugak lah tak pi sekolah haritu. Dah lah kuih raya lupa siapkan dalam tupperware, suara pulak makin teruk. Nak keluar kemain susah. Sakit tekak yang menjadi jadi. Last last duduk rumah, baca novel.

Hari rabu pulak, ada lagi beberapa die hard friends aku bawak kuih raya. Lepas rehat, buka tupperware masing-masing, pakat berebutlah semua. Lelaki, lagi tak penuh mulut lagi sumbat. Perempuan pulak kumpul dalam tapak tangan, bawak lari pergi tempat duduk. Kemain punya banyak. Aku tengok jelah. Rasa macam nak makan. Molek molek kuih raya semua. Tapi apakan daya...... aku tak makan kuih raya. Ada jugak orang cem ni kan :p Then harini, atas permintaan ramai ( cewahhh ) aku bawak jugak kuih raya yang kian kurang dari hari ke hari. Nak bawak banyak banyak, takut tak laku. Tengok tengok tadi, belum rehat lagi dah habis. Sampai kawan kawan aku yang lain suruh bawak lagi esok. pffftt! --'

Aku tak tahulah macam mana diorang makan. Dengan tak ada air nak hadam. erghh pastu lepas rehat ada sesi kedua. Sorang lagi kawan aku yang tak berapa nak die hard friend sangat bawak tiga tupperware terus. Nasiblah sedap. ehh aku tak makan. Fathin yang bagitahu. *ketawa hambar*

Continue perenggan satu tadi, err .. aku nak cerita pon masih terasa segannya. Siyess maluuu. Apa perasan readers bila crush kita cakap something yang relate dengan kita, then bestfriends kita cuit kita, sebut balik apa yang crush kita cakap tu dengan kuat hingga dia terperasan even jauhnya bertapak tapak? 


It was so embarassing! *tutup muka* And and tadi napis ( classmate ) nak bagitahu kat 'dia' yang aku crushing on him and and and tangan aku yang tengah pegang buku terus pukul tangan dia. Kuat jugaklah bunyi dia sampai classmate aku yang lain gelak gila. Maybe diorang ingat aku sepak muka napis dengan buku tuu. Tapi aku sempat tengok 'dia' terperasan bunyi tu. Mini heart attack bila dia kalih tengok! Okay aku taknak sambung lagi. Mana tahu dia tengah baca sekarang nih? hihihihihihi xp


But what i wanna say to you, dear bestfriend is ...

Credit gambar : weheartit.com




3 comments:

  1. Ehem ehem. Awak x mkan kuih raya?? Sya pula hnya mkan 5jnis je. Hehehe. Tpi knapa awak x mkan?? Anyway djempt join ga ni http://wanieseuk.blogspot.com/2013/08/giveaway-saya-nak-teddy-bear-by-farisha.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 jenis je? okay lah tu at least ada jugak orang nak perabis kuih raya kat rumah xD sebab .. panjang ceritanye xD okay insya-Allah ;)

      Delete

Watch your words, dude.

PAUSE HERE